lap tetejére

2018/09/03

Gerzsenyi László versei

Gerzsenyi László

ANYÁM

Ajándékul adott téged az Isten,
Ahogy földnek adta a napot;
Aranynál is drágább vagy nékem,
Az Úrnak érted hálát adok.

Nyári tűzben vagy a fagyos télben,
Nyomodban mindig virág fakad:
Nyugalmat találok közeledben,
Nyereség nekem minden szavad.

Áldom Istent érted éjjel-nappal,
Áldozatod nem felejtem el;
Átadom most e pár virágszállal,
Átadom, mit szó sem mondhat el.

Messze sodorhat tőled az élet,
Mégis mindig gondolok reád;
Magammal hordom szent örökséged,
Megőrizem arcod mosolyát.






ÉDESANYÁM ELKÍSÉR 

 Édesanyám fogta kezem, 
Amikor járni tanultam; 
Még most is emlékezem, 
Hányszor a karjába hulltam! 

 Szeme kísért át az utcán 
Egészen az iskoláig, 
És a kis kapuban várt rám 
Este a késő óráig. 

 Majd az élet viharában 
Anyám szíve tovább kísért, 
Bármilyen messze is jártam 
Imája mindig utolért.






ANYÁM IMÁJA 

Sok vad vihar vonult el már fölöttem. 
Mindből kivezetett az Úr. Nem értem, 
hogy? s miért? De jól tudom, hogy közben 
Anyám imádkozik. 

Kifente nyelvtőrét sok ellenségem, 
hogy belémdöfje. Most megszégyenülten 
vonulnak félre. Nem tudják, hogy értem 
Anyám imádkozik. 

Hányszor hevertem Illés-keserűen 
a kétség fenyőlombja csalfa hűsén! 
Most mégis ujjongok. De otthon csöndben 
Anyám imádkozik. 

Az élet útja nem mindig derűs. 
Én gyakran jártam az árnyak sűrű mélyét. 
Hogy mégis fényben élek? Csöndben? Békén? 
Anyám imádkozik. 

Jöhet – míg élek – bármi, én a félést 
Nem ismerem. Megyek előre bátran. 
Legyőzöm lelkem minden ellenségét… 
Anyám imádkozik.