lap tetejére

2018/09/03

Radnay Gáborné
Édesanyámnak!

Szívemben remegő félelem,
Ha egyszer elmész, mi lesz velem?
Az élet sokszor oly mostoha,
De benned nem csalódtam soha!
Ha látod könnyező szemem,
Magadhoz húzod a fejem.
Érzem a szíved azt dobogja:
Nem szűnik meg szeretni soha!
Néha mégis, jaj megsértelek,
Bántalak, pedig nem érdemled.
De szelíd, kék szemed mosolya
Jelzi, nem haragszol rám soha!
Mindezt meghálálni hogy lehet?
Választ erre kitől kérhetek?
Csak bújok ölelő karodba,
Hol nem érhet engem baj, soha!
Szívemben remegő félelem,
Ha egyszer elmész, mi lesz velem?
Mert nem szűnhet meg ez a csoda, -
Mely te vagy nekem, ANYUM -, soha!



Édesanyám!

Testedből fakadtam, mint rügyből a virág
Én lettem számodra az egész nagyvilág.
Féltőn óvtál, védtél és aggódtál értem,
Végtelen nagy szereteted örökké érzem.

Hogy megköszönjem, a szó nem elég,
A világ összes kincsét tenném is eléd,
Nem viszonozhatnám, mit adtál nekem,
Édesanyám! Te drága, Egyetlenem!


Radnai Gáborné



Édesanyámnak Anyák Napjára! 


Magam előtt látom kedves arcodat,
Csillogó szemed, édes mosolyodat.
Beborítja lelkem hangod bársonya,
Elfeledni nem tudlak téged soha!


Kezednek érintésére úgy vágyom,
Általa mindig megszűnt a fájdalom,
El tudtad űzni nyomasztó bánatom,
Megnyugvást találtam én a válladon!

Tőled tanultam, mit jelent szeretni,
Embertársaimra odafigyelni.
Megtanítottad, jobb adni, mint kapni
Minden helyzetben embernek maradni!

A boldogság sugarát, mit szórtál rám,
Szíved dobbanását, lelked jóságát,
Felém áradó igaz szereteted,
Megköszönöm most, Édesanyám, neked!

Legyél boldog és vidám, e szép napon,
Ott fenn az égben, a csillagokon túl!
Gyermeki szeretettemmel kívánom,
Mert LEGJOBB ANYA voltál a világon!



Radnai Gáborné
Anyák napjára…
A legszebb ünnepen köszöntelek Édesanyám!
Bár tehetném, mosolygós, szép arcod megcsókolnám!
Lábaid elé raknám a világ legszebb csokrát,
Hogy megköszönjem azt a sok jót, mit nékem adtál.

Ahogy te, úgy soha nem szeretett senki engem.
Simogattál, dédelgettél, tápláltad a lelkem,
Csak te tudtál oly kedves, türelmes lenni velem,
Az Isten a legcsodásabb anyát adta nekem!
Te ápoltál féltőn, mikor betegen feküdtem,
Ha bánatos voltam, Te törölted le a könnyem,
Nyugtató, kedves szavaiddal megvigasztaltál,
Karodba zártál, éreztem szíved dobbanását!
Sok éve már, hogy elmentél, nélküled kell élnem
Ám, hiába rohantak el az évek felettem,
Hiányzol Anyukám, a napnak minden percében!
Kísérjen el utadon végtelen szeretetem!
Boldog Anyák napját kívánok neked,
Drága ÉDESANYÁM, ott fenn a Mennyekben!


Anyukámnak!
Köszöntelek szívem szeretetével,
Lelkemből fakadt szép üzenetével,
Szelek szárnyán, felhőkön át néked,
S érted szóljon minden angyali ének!
Öleljen át helyettem a boldogság,
Adjon békés nyugalmat a Mennyország!
Számomra a legfontosabb Te voltál,
S amíg csak élek, az is maradtál!



Ma már nem fogja kezem…

Mikor megszülettem, karodba zártál,
Feledve jöttöm fájdalmát, úgy vártál!
Szerető szíved boldogság járta át
Te voltál az én drága, ÉDESANYÁM!

Melletted figyelt két könnyező szempár,
Ragyogóan büszke arc hajolt hozzád.
Feléd nyújtotta reszkető két karját,
Félve vett át engem az ÉDESAPÁM!
Életem veletek gondtalan, vidám,
De aztán egyszer szétszakadt a család,
Kihunyt drága Szüleim a gyertyaláng,
Mert, jaj, elvett tőlem a gonosz halál!
Hogy kibírtam a szörnyű fájdalmakat,
Szívem elvesztésükbe bele nem szakadt,
Köszönhetem az életem párjának,
Szerető férjemnek, én GÁBOROMNAK!
Mindig, mindenben mellettem állva,
Fogtad a kezem, s nem voltam árva.
Negyven éven át éltünk boldogságban,
De jött a betegség, erősebb volt nálad.
Ma már nem fogja kezem hű férjem,
Nem fogják szerető szüleim sem,
De szorosan fogják a gyerekek,
Kikből árad felém a szeretet!
SZERETTEIM, kik oly messze vagytok,
Mégis közel, a szívemben laktok!
Vigyázzanak rátok az Angyalok,
S az égen ragyogó csillagok!

Radnai Gáborné



Drága Édesanyám! 
Rád gondoltam ezen a szép napon,
Hiányzol nekem, ANYUKÁM, nagyon!
Kezed nem simogat, nincs már hangod,
Szíved dobogására úgy vágyom!
Könnyem fájón pereg, gördül alá,
Csillagok közül szép szemed néz rám,
Tudom, s érzem, hogy énrám vigyáz!
Hiába van köztünk a távolság!
Úgy megköszönném, én,de nincs szó rá,
Hogy felneveltél, mindig velem voltál,
Hogy szerettél, ahogyan senki más!
Hogy csodálatos ÉDESANYÁM voltál!
A szeretet, szerelem napja van ma,
Amely a Te Születésed Napja!
Az Isten és az angyalok hada,
Vigyázza léptedet minden pillanatban!
Boldog Születésnapot, Édesanyám! 


ÉDESANYÁMNAK!
Virágoskert lett a szívem reggelre,
Ezer csodás virág nyílott ki benne.
A legszebbik, Édesanyám, az vagy Te!
Amelyiknek Julianna a neve!
Szeretnék egy csokrot kezedbe adni,
Arcodat, mint régen, megcsókolgatni!
Két karommal átölelve tartani,
Köszöntőmet vidáman elmondani!
Sajnos, virágot nem adhatok Neked,
Szép arcodra csókot sem lehelhetek.
Hozzád bújnék, de már azt sem tehetem,
Messze mentél, nagyon messze, éntőlem!
Tudom, azért a hangomat meghallod,
A szeretet virágait megkapod.
Velük együtt, szívem az ajándékod,
Legyen ott fent, csodás, BOLDOG NÉVNAPOD! 


Édesanyámnak… 💖😢💖
Szomorú szívem minden dobbanása,
Érted kiált, téged akar magának!
Gyógyír voltál mindig, lelkem bajának,
Bárcsak még egyszer visszakapnálak!
Nem is tudom, hogy bírom nélküled?
Hiányzik simogató két kezed,
Szeretetet árasztó szép szemed,
Kedves, lágy hangod, a nevetésed!
A szerelmesek napján születtél,
Egész életedben úgy szerettél!
Csak nekünk, a családodnak éltél,
Amíg örök nyugovóra tértél!
Szívemnek minden szeretetével,
Köszöntelek, odafent az égben,
Itt lent, érted ezer gyertya égjen,
Isten vigyázza a drága lényed!
ÉDESANYÁM! Az égre kiáltom,
Remélem, eljut hozzád a hangom,
Meghallod túl a csillagokon:
Kívánok BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT! 💖💖💖💖





Nélküled tizenöt éve... 
Hiába telt el tizenöt hosszú év,
Hiányodtól szenvedek minden nap én!
Hozzád bújnék kisgyermekként, mint rég,
S ahogy csak te tudtál, átölelnél!
Hulló könnyem áztatja az arcomat,
Nem szokom meg soha a hiányodat!
Látom mosolyodat, hallom hangodat,
Fájó szívvel kiáltom, ANYU! HOL Vagy?
Tizenöt éve, lehunytad szép szemed,
Elmentél nagyon messzire, csendesen,
Magaddal vitted a megtört szívemet,
Soha el nem múló szeretetemet!



Édesanyámnak!
Elszorult a szívem, e téli reggelen,
Drága Édesanyám, miért nem vagy velem?
Átölelnélek, melledre hajtva fejem,
Úgy köszöntenélek, Téged, Egyetlenem!
Sok éve, elmentél, de mégis velem vagy,
Szívemben érezlek, míg utolsót dobban!
Ahogy szerettelek, nincsenek rá szavak,
Érted hulló könnyem soha el nem apad!
Kedves mosolyod és szelíd tekinteted,
Lágy, bársonyos hangod betölti lelkemet.
Köszönöm, hogy te voltál az Édesanyám,
A sok szépet és jót, mire tanítottál!





EGYÉB VERSEK:   NÉVNAP, SZÜLETÉSNAP, GYÁSZ


Szeretlek...
Ha átölelsz, ha hozzám bújva rám nevetsz,
Kicsi kincsem nagyon-nagyon szeretem!
Megváltozik a világ számomra, szebb lesz!
Veled lenni minden percben élvezet.
Beköltöztél a szívembe és lelkembe,
Ott is maradsz, kis unokám örökre!
Azt szeretném, édes, pici Angyalkám,
Minden napod legyen boldog és vidám!
Szép kék szemed ragyogjon, mint napsugár,
Sok-sok öröm érjen életed során!
Mamid minden jót, szépet kíván,
Nagyon Boldog Névnapot, én kis DORKÁM!


Köszöntő Mamitől, kicsi Dorkámnak... 💖💖💖💖
Én drága, egyetlen, édes kicsi Dorkám,
A Jóisten minden percben vigyázzon Rád!
Bearanyozza szívem angyali lényed,
Általad lett jobbá, sokkal szebb az élet!
Gyönyörű kék szemed csillag ragyogása,
Ölelő kis karod, boldogság forrása.
Nevetésed, lágy, kedves hangod
Jelenti számomra az egész világot!
Szívem minden szeretetével kívánok,
Édes kicsi Unokám, BOLDOG NÉVNAPOT!
Szeretlek!!!!!

Névnapodra…
Anyai szívem féltő szeretetével,
Ezen a szép napon, köszöntelek téged!
Tiszta lelkedet soha bánat ne érje,
Kísérje vidámság, öröm minden lépted!
Te lettél egyik legnagyobb boldogságom,
Veled, sokkal szebb lett az egész világom!
Köszönöm, hogy vagy nekem édes virágom,
A Jóisten nekünk sokáig megtartson!

.Névnapodra...
Neved napján szomorú vagyok,
Nem ölelhet már a két karom!
Köszöntőt én csak így mondhatok,
Hogy elképzelem, veled vagyok!

Gyertya helyett égi tortádon
Ragyogjanak fényes csillagok!
Én Gáborom,Boldog Névnapot! 

.
Névnapi köszöntő…
Szeretettel köszöntelek, drága Babám,
Legyen a mai napod csodás és vidám!
Nyíljon ma csak neked az összes szép virág,
Váljon valóra minden, mit szíved kíván!
Ne érjen csalódás, ne érjen fájdalom,
Két szép szemed csakis örömtől csillogjon!
A Jóisten neked egészséget adjon,
Nekünk, kik szeretünk, sokáig megtartson!
Még sok-sok BOLDOG NÉVNAPOT kíván,
A téged nagyon szerető Édesanyád! 💖🌺🌷💖

Köszöntő Dorkámnak...
Fényesebben süt a Nap ma rád,
Víg dallal ébreszt a kis madár,
Kékebben tündöklik az ég, lásd!
Neked ragyog az egész világ!
Öt éves lettél, drága Kincsem,
Nálad édesebb kislány nincsen!
Boldogsággal töltöd meg szívem,
Köszönöm, hogy adott a Jó Isten!
Vigyázza minden lépésedet,
Adjon neked jó egészséget,
Hosszú, örömteli életet!
Ezt kívánja Mamikád néked!




Köszöntő Apunak!
Szívből jövő szeretettel gondolok Rád,
Köszöntelek téged, drága ÉDESAPÁM!
Simogassa arcodat fénylő napsugár,
Öleljen át vigyázón a sok angyalszárny,
Járja át lelkedet mennybéli boldogság!
Szerető lányod BOLDOG NÉVNAPOT kíván! 💖
Unokámnak

Négy éves lettél ma, kicsi Kincsem,
Ki jobban szeretne nálam, nincsen!
A Nap is fényes ebben ragyog rám,
Ha rám nevetsz, édes kis unokám!
Életem akkor oly szép és boldog,
Ha átölel a két kicsi karod.
És édes pici száddal azt mondod:
“Mamikám, szeretlek téged nagyon!”
Isten éltessen, drága kis Dorkám!
Nőjél nagyra, én kicsi angyalkám!
Szívem szeretetével kívánok
Felejthetetlen SZÜLETÉSNAPOT!



Vivikémnek…
Ma tizennyolc éve jöttél a világra,
Boldogságot hoztál a kis családunkba!
Beköltöztél a szívembe, ott is maradtál,
És a mai napig szeretetet adtál!
Süssön le rád a Nap mindig fényesen,
Lelkedben gond, bánat soha ne ébredjen!
Ajkadon csak mosoly fakadjon édesen,
Vidámság, nevetés legyen az életed!
Élj meg, drága Kincsem, még számtalan csodát,
Az Isten éltessen nagyon-nagyon soká!
Örömteli, Boldog Szülinapot kíván,
A téged szívéből szerető Nagymamád! 



Rád emlékezem...
Elmúlt megint egy hosszú év nélküled,
Az életem hiányodban oly üres!
Három éve, hogy lehunytad szép szemed,
Azt a napot elfeledni nem lehet!
Szívembe markoló ez a fájdalom,
Szerető tekinteted nem láthatom!
Esténként a csillagokat bámulom,
Köztük kereslek, kutatlak, GÁBOROM!
Tudom, hogy a legfényesebb, két szemed,
Követi, vigyázza minden léptemet.
Érzem, itt vagy a lelkemben és leszel,
Amíg szívem dobban, amíg létezem!


Rád emlékezem...
Úgy fognám a kezed, átölelnélek!
Ezen a napon felköszöntenélek!
Füledbe súgnám, mint hosszú éveken,
Az Isten téged sokáig éltessen!
Annyira szeretném, de nem tehetem,
Csak szívem hangján neked üzenhetem,
A boldogságot soha nem feledem,
Amit tőled kaptam, én Egyetlenem!
Bennem élsz, és amíg a szívem dobog,
Szeretetem nem múlik, tovább lobog,
Szememből a fájdalom könnye csorog,
Drága Gáborom, BOLDOG SZÜLINAPOT! 💖😢💖




Nőnapra, magamnak…
Nem köszöntesz többé már soha engem,
Elmentél és elengedted a kezem.
Nem kapok én tetőled, virágot sem
Nem suttogod a fülembe, KEDVESEM!
Én viszek most neked virágot, Drágám,
Nőnap ünnepén én megyek ki hozzád,
A temető csendjében tudom, vársz rám,
És odafentről lemosolyogsz én rám! 💖😢💖




Édesapámra emlékezem...
Sok éve, hogy elköltöztél fel, a magasba,
Felhők fölé, csillagokhoz, a kék égboltra.
Messzire mentél, jó Apám, nagyon távol vagy,
Mégis közel, hisz szívembe zártalak!
Magam előtt látom én szelíd tekinteted,
Érzem most is simogató érintésedet.
Elfeledni nem foglak sohasem,nem lehet,
Nem engedi az irántad érzett szeretet!
Rád emlékezem, és könnyel a két szememben,
Kívánom, lelked örök nyugalomra leljen!
Köszöntelek minden melegével szívemnek,
Boldog Születésnapod legyen a Mennyekben! 


Emlékezés Édesapámra…
Sok éve már, Apu, hogy nem vagy itt velünk,
És mégis, minden nap hiányzol nekünk!
Szelíd mosolyod, a kedves tekinteted,
Simogató, szeretőn ölelő kezed.
Hallani szeretném a hangodat megint!
Könnyes, szomorú szemem az égre tekint,
Keres, kutat a fényes csillagok között,
A kék égen úszkáló fellegek mögött!
Hirtelen, egy meleg, boldog érzés önt el,
Bár messze, távol vagy, de mégis oly közel.
Remegő szívem ilyenkor nagyot dobban,
Hisz Édesapám, itt bent, a szívemben van!



Édesapámnak...
Rohannak a napok, egy év ismét eltelt,
Rád gondolok, APU, megint, szeretettel!
Remegő könnyekkel mind a két szememben,
Kívánom, lelked örök békére leljen!
Mióta elmentél, hosszú idő eltelt,
De szerető szívem el soha nem felejt!
NEVED NAPJÁN képzeletben megölellek,
Hogy mint régen, hozzád bújva, köszöntselek!
Legyél nagyon boldog a magasban, ott fenn! 
 


ÉDESAPÁMNAK....
Huszonhárom éve, hogy eltávoztál,
Sok éve nélküled kell élnünk tovább,
Nem telik el nap, hogy ne hiányoznál,
Hisz Te nekem, a legjobb APA voltál!

Keserű könnyeimmel két szememben,
El nem múló fájdalommal szívemben,
Rád gondolok, el soha nem feledlek,
Mert APU, én téged nagyon SZERETLEK!




Szeretteimnek Halottak napjára…😢💖 😢💖

Szívemben fájdalom, könny égeti szemem,
Most, mikor ismét Rátok emlékezem!
Rátok, kik oly nagyon messze mentetek,
És nekem a MINDENT jelentettétek!
Édesapám, Édesanyám és hű Férjem,
Az én mécsesem most tiértetek égjen!
Lángja melege simogassa szívetek,
Mint egykoron engem, szerető kezetek!
Minden csillag az égen értetek égjen,
Lelketek örök nyugalomra leljen!
Szívem hangjával küldöm üzenetem,
Soha el nem múló SZERETETEM!

Emlékezem Rátok…
A temető mélységes csendjében,
Sírokon égő gyertyák fényében
A fájdalom könnyével szememben,
Szeretteim, Rátok emlékezem!
Drága Édesanyám, Édesapám!
Köszönöm nektek a sok-sok csodát,
Életemnek minden pillanatát,
Mit veletek együtt élhettem át!
Szerető Férjem, drága Gáborom!
Negyven éven át ölelt két karom,
Szívemben ott élsz, amíg csak dobog,
Mert én csak veled lehetek boldog!
Nincs nap, hogy én ne gondoljak Rátok
Szeretlek Titeket, hiányoztok!
A Teremtő őrizze álmotok!





KARÁCSONYI VERSEK

Karácsony...
Decemberben megváltozik az élet,
Mindenütt csillogás, fények.
Az emberek az ünnepre készülnek,
A fa alá ajándékok gyűlnek.

Decemberben megváltozik a világ,
Néha eltompul a fény, a ragyogás,
Elnyomja az a sok dühös pillantás,
Amit kivált a tolongó vásárlás.
Decemberben megváltozunk mi magunk,
Csak az ajándék körül forog agyunk.
Ez a fontos, másra nem gondolunk,
Vajon így milyen irányba haladunk?
A Karácsony azt jelenti, SZERETET!
A legszebb ajándék tőlem, neked!
S, ha viszonzásul vissza ezt kapom,
Hidd el, csodás lesz a Karácsonyom!




Karácsonyi emlékezés..
Kik engem igazán szerettetek,
Bár nem önként, el kellett mennetek.
Messze vagytok tőlem, a Mennyekben,
Fájó szívvel Rátok emlékezem!
Két karom nem ölelhet többé már,
Drága Édesanyám, Édesapám,
Én Gáborom, mint sok-sok éven át,
de nem választhat el a távolság!
Fénylő csillag a magas égbolton,
A sok-sok színes égő a fákon,
Most mind-mind csak tinéktek ragyogjon,
Adjon az Úr nektek szép Karácsonyt!